index - ESEO-AGE Accéder directement au contenu

Automatique et Génie Electrique

L'équipe AGE prend appui sur le développement des énergies renouvelables (EnR) dans le paysage de la production d'énergie électrique et travaille au pilotage et à l'optimisation des réseaux électriques intelligents.

L'équipe est rattachée à l'IREENA - EA 4642, Institut de recherche en Energie Electrique de Nantes Atlantique.

 

Thématique de recherche :

smart grids; smart power; énergies renouvelables; pilotage et optimisation de l'énergie électrique ; contrôle des systèmes dynamiques

 

Mots clés

Induction machine Autonomous Vehicles Switching piecewise-constant controller Electromagnetic compatibility Filippov method Conducting materials Adaptive filtering Temperature distribution Hysteresis current mode control Forecasting errors Independent chaotic attractors Anticontrol of chaos Fundamental transition matrix Discrete model Finite element methods Geometry Acceleration LPV system Global chassis control Dynamics Integrated control Inverse problem Active Suspension Vehicle dynamics Composite materials LPV/H ∞ control Electromagnetic induction Active Front Steering Control Architectures LMI Hourly modelling strategy Temperature measurement Centered moving average filters LPV /H ∞ Direct Yaw Control Decentralized control Anticontrol Equations Buck converters Field distribution Coût total du système Experimental study Genetic algorithm Geometrical shape Characteristic multiplier Automotive systems Buck converter Energy management system Chaos Hinf Global Chassis Control GCC Filtres à moyenne glissante Centralised control Energy Management Fuzzy Logic Circuits Automotive control LPV systems In-wheel motors Electromagnetic interference ADHERENCE PNEU ROUTE Conductors DYNAMIQUE LPV/H∞ Hybrid power system Independent periodic attractors Battery Mathematical model DC-DC power converters Global Chassis Control Monodromy matrix Frequency Electromagnetic fields Grid connected Fuzzy Logic Control Control system architecture Gestion de l’énergie Active Suspensions Active Front Steering Global Chassis Control Heat transfer Energy management strategy Boost converter H∞ control Chaotic behavior Look-Ahead Distance Inverse problems Stators Insulation Dc-dc power converters Bifurcation Super-Twisting Sliding Mode Control Energy Consumption Household appliances Finite element method Centralized Multilayer Control Electric vehicle Initial conditions Magnetic fields Filtering Energy management

 

 

 

Les dernières publications